söndag 6 november 2011

Vackra färger

Det känns som om bladen har suttit kvar länge på träden i höst. Det går fortfarande att njuta av vackra färger även om det nu börjar att dra sig åt brunt. Antagligen är det väl för att det inte varit så många frostnätter ännu.



Vårt äppelträd lyser upp trädgården med sina härligt gula blad! Något som jag tycker är mysigt i små mängder är att kratta blad - det är lite höstkänsla över det hela! I år har jag passat på att använda dem för att täcka mina små bar-rotade pioner. Vi får väl hoppas att det inte blir en riktigt lika kall vinter i år för det gick hårt åt vissa växter.

Tänk att helgen snart är tillända igen!
Bara tre veckor kvar till första advent!

Må så gott och tack för att ni tittar in!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Ja, nu sjunger höstlöven på sista versen.. jag passade också på att kratta lit idag när jag var ute.
    Skönt en stund men sen vart jag väldigt frusen.

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera